Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Suwałkach sp. z o.o. pragnie poinformować, iż posiada ustaloną Procedurę zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, umożliwiającą zgłaszanie przez osoby fizyczne wykonujące czynności na rzecz Spółki, także niebędące jej pracownikami, rzeczywistych lub potencjalnych naruszeń prawa, dotyczących: 1) korupcji,
- zamówień publicznych,
- usług, produktów i rynków finansowych,
- przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami,
- bezpieczeństwa transportu,
- ochrony środowiska,
- ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego,
- bezpieczeństwa żywności i pasz,
- zdrowia i dobrostanu zwierząt,
- zdrowia publicznego,
- ochrony konsumentów,
- ochrony prywatności i danych osobowych,
- bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych,
- interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej,
- rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych,
- konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1-16,
Zgłoszenie naruszenia jest możliwe za pośrednictwem trzech kanałów komunikacji:
- elektronicznej skrzynki pocztowej – na adres: naruszeniespolka@pgk.suwalki.pl (jeżeli Zgłoszenie nie dotyczy Zarządu Spółki) lub naruszeniezarzad@pgk.suwalki.pl (jeżeli Zgłoszenie dotyczy Zarządu Spółki),
- pisemnie, w zamkniętej kopercie, na adres: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Suwałkach Spóła z o.o., ul. Sejneńska 82, 16-400 Suwałki – z dopiskiem: „Naruszenie przepisów – do rąk własnych Prezesa Zarządu”, a jeżeli Zgłoszenie dotyczy Zarządu – „Naruszenie przepisów – do rąk własnych RN”,
- osobiście (podczas bezpośredniego spotkania) – na wniosek Zgłaszającego, przesłany na adres naruszeniespolka@pgk.suwalki.pl (jeżeli Zgłoszenie nie dotyczy Zarządu Spółki) lub naruszeniezarzad@pgk.suwalki.pl (jeżeli Zgłoszenie dotyczy Zarządu Spółki) – z dopiskiem „Wniosek o spotkanie osobiste”.
Zgłoszenie powinno zawierać co najmniej):
- wskazanie, na czym polega zidentyfikowane Naruszenie,
- wyczerpujące uzasadnienie zidentyfikowanego Naruszenia,
- jeżeli jest to możliwe – datę Naruszenia,
- w przypadku zgłoszeń nieposiadających cech anonimowości – imię i nazwisko Zgłaszającego oraz dane do kontaktu.
(wzór Zgłoszenia wraz z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych) Zgłaszający naruszenie ma prawo do:
-
- anonimowego dokonania Zgłoszenia,
- zachowania poufności swojej tożsamości,
- ochrony przed działaniami odwetowymi (informację o wystąpieniu niekorzystnych działań Zgłaszający powinien przekazać na skrzynkę pocztową: naruszeniespolka@pgk.suwalki.pl / naruszeniezarzad@pgk.suwalki.pl lub pisemnie na adres Spółki,
- otrzymania informacji dotyczącej:
-
- przyjęcia Zgłoszenia, w tym podjętych działań lub uzasadnienia odmowy ich wszczęcia,
- przetwarzania danych osobowych,
- działań podjętych w związku ze Zgłoszeniem, w tym decyzji o braku podstaw do wszczęcia postępowania wyjaśniającego,
- wyników prowadzonego postępowania wyjaśniającego, o ile Zgłoszenie nie posiada cech anonimowości,
- uzupełnienia informacji przekazanych w Zgłoszeniu do czasu zakończenia postępowania wyjaśniającego.
– naruszeniespolka@pgk.suwalki.
– naruszeniezarzad@pgk.suwalki.