Biegły rewident

10 października 2024

Zaproszenie do składania ofert na badanie sprawozdania finansowego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Suwałkach Spółka z o. o. za rok obrotowy 2024 i 2025

Działając na podstawie § 11 ust. 1 pkt 4 Aktu przekształcenia przedsiębiorstwa komunalnego „Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Suwałkach” w jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością Miasta Suwałki, Rada Nadzorcza Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Suwałkach Spółka z o.o. zaprasza do składania pisemnej oferty na przeprowadzenie badania sprawozdania finansowego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Suwałkach Spółka z o.o. o za rok obrotowy 2024 i 2025

  1. Oferty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Oferta na przeprowadzenie badania sprawozdania finansowego PGK w Suwałkach Spółka z o.o. za rok obrotowy: 2024 i 2025” w nieprzekraczalnym terminie do 18 października 2024 r. do godziny 11.00 w siedzibie PGK w Suwałkach Spółka z o. o, 16 – 400 Suwałki, ul. Sejneńska 82, do sekretariatu od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 – 15.00 lub pocztą elektroniczną na adres mailowy: sekretariat@pgk.suwalki.pl lub pocztą tradycyjną na adres siedziby Spółki (decyduje data wpływu).

  1. Obowiązki biegłego rewidenta:
  1. Biegły rewident dokona badania sprawozdania finansowego Spółki i sporządzi sprawozdanie z badania za rok obrotowy 2024 (obejmujący okres od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r.) oraz za rok obrotowy 2025 (obejmujący okres 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

  2. Biegły rewident przeprowadzi weryfikację wypłaconej przez Miasto Suwałki odrębnie w roku 2024 i 2025 rekompensaty z tytułu świadczenia usług publicznych komunikacji miejskiej, w tym ustali wewnętrzną stopę zwrotu kapitału, w oparciu o zapisy umowy zawartej pomiędzy Gminą Miastem Suwałki a Spółką, stanowiącej załącznik do niniejszego zaproszenia i sporządzi za każdy rok – w terminie do dnia 17.02 każdego następnego roku – pisemny raport z przeprowadzonej weryfikacji.

  3. Biegły przeprowadzi także weryfikację kosztów za odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości mieszkalnych położonych na terenie Suwałk za okresy wskazane w pkt. 1 i sporządzi za każdy rok – w terminie do dnia 17.02 każdego następnego roku – pisemny raport z przeprowadzonej weryfikacji, a następnie w terminie 10 dni od dnia zatwierdzenia sprawozdania finansowego za dany rok obrotowy przedłoży na piśmie ocenę spełnienia wymogu ponad 90% przychodów Spółki z działalności powierzonej jej przez Gminę Miasto Suwałki (art. 214 ust. 1 pkt 11 lit. b) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych).

  4. Biegły rewident przeprowadzający badanie sprawozdania finansowego nie może być pracownikiem lub członkiem organu Spółki lub innych Spółek z udziałem Miasta.

  5. Biegły rewident zobowiązany będzie do spotkania się z Radą Nadzorczą Spółki po podpisaniu umowy na usługę badania w terminie obopólnie uzgodnionym.

  6. Biegły rewident zobowiązany jest do udziału w Zgromadzeniu Wspólników zatwierdzającym sprawozdanie finansowe za rok obrotowy 2024 oraz za rok obrotowy 2025 w celu złożenia stosownych wyjaśnień i informacji. O terminach Zgromadzenia Wspólników biegły powiadomiony będzie z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.

  7. Biegły rewident zobowiązany jest do udziału w posiedzeniu Rady Nadzorczej zwołanym po przedłożeniu sprawozdania z badania sprawozdania finansowego, a także po przedłożeniu raportu z przeprowadzonej weryfikacji rekompensaty z tytułu świadczenia usług publicznych komunikacji miejskiej oraz raportu z weryfikacji kosztów za odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości mieszkalnych w celu złożenia Radzie stosownych wyjaśnień i informacji. Dopuszcza się konieczność uczestnictwa biegłego rewidenta w innych posiedzeniach Rady Nadzorczej. O terminach posiedzeń biegły rewident powiadomiony będzie z co najmniej z tygodniowym wyprzedzeniem.

  8. Biegły rewident zobowiązany jest do przekazania Zarządowi Spółki pisemnej informacji
    o systemie rachunkowości Spółki w formie listu poufnego.

  9. Biegły rewident zobowiązany będzie przedstawić wstępny harmonogram określający metody i terminy prac związane z badaniem sprawozdania finansowego oraz udziałem
    w inwentaryzacji.

  10. Biegły rewident przeprowadzi badanie każdego sprawozdania finansowego w siedzibie Spółki w ilości co najmniej 10 godzin dla każdego z badanych okresów, przypadających w dniach roboczych od godziny 7.00 do godziny 15.00.

  11. Konsultacje w zakresie zamknięcia ksiąg rachunkowych roku 2024 oraz roku 2025.

  12. Biegły rewident zobowiązany jest do sporządzenia sprawozdania z badania określającego sytuację finansową Spółki oraz jej wynik finansowy oraz dodatkowego dokumentu dotyczącego oceny sytuacji finansowej Spółki, za każdy badany rok.

  1. Oferta powinna zawierać:
  1. aktualny odpis z rejestru sądowego lub inny dokument, z którego wynika status prawny oferenta, w oryginale lub potwierdzony za zgodność z oryginałem, wystawiony nie wcześniej niż 3 m-ce przed terminem składania ofert;

  2. potwierdzenie dokonania przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów wpisu oferenta na listę podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych bądź zaświadczenie o wpisie wystawione nie wcześniej niż na 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert z podaniem numeru i daty wpisu;

  3. wpisy do rejestru biegłych rewidentów tych biegłych rewidentów, którzy będą przeprowadzać badanie sprawozdania finansowego w Spółce, w oryginale lub potwierdzone za zgodność z oryginałem, a w tym wskazanie imienne kluczowego biegłego rewidenta;

  4. oświadczenie o spełnianiu przez biegłego rewidenta i firmę audytorską ustawowo określonych warunków do wyrażenia bezstronnej i niezależnej opinii o badanym sprawozdaniu finansowym;

  5. polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że oferent jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie wymaganym odrębnymi przepisami prawa,
    w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem;

  6. wykaz badanych sprawozdań finansowych w branży w której działa Spółka: komunikacja miejska albo wywóz odpadów komunalnych w okresie ostatnich pięciu lat posiadanych przez wskazanego imiennie w ofercie kluczowego biegłego rewidenta;

  7. inne dokumenty wg oceny oferenta potwierdzające doświadczenie i znajomość branży,
    w której działa Spółka;

  8. ostateczną cenę (netto i brutto) za badanie sprawozdania oraz sporządzenie pisemnego sprawozdania z badania sprawozdania finansowego, raportu z weryfikacji rekompensaty oraz raportu z weryfikacji kosztów za odbiór odpadów komunalnych, a także realizację wszystkich warunków określonych dla niniejszego badania (w tym obecność na Zgromadzeniu Wspólników i Radzie Nadzorczej);

  9. projekt umowy na badanie sprawozdania finansowego.

  1. Oczekiwany termin przeprowadzenia i zakończenia badania sprawozdania finansowego oraz przedłożenia sprawozdania efektów badania sprawozdania finansowego: do dnia 30 kwietnia każdego następnego roku.

  2. Oferty nie spełniające powyższych wymogów lub złożone w innym terminie niż określony nie będą rozpatrywane.

  3. Otwarcie ofert i wybór biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego nastąpi w dniu
    18 października 2024 r. w siedzibie Spółki.

  4. Rada Nadzorcza dokona wyboru oferty na podstawie złożonych dokumentów, biorąc pod uwagę cenę ofertową, doświadczenie w branży, pozostałe referencje i dodatkowe informacje złożone przez oferenta.

  5. Rada Nadzorcza Spółki zastrzega prawo odstąpienia od postępowania ofertowego bez podania przyczyn i bez ponoszenia odpowiedzialności.

Kontakt: 87 565 32 86 lub 87, e – mail: sekretariat@pgk.suwalki.pl

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE.L. 2016.119.1), dalej RODO, pragniemy poinformować, że:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Suwałkach Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Suwałkach, przy ul. Sejneńskiej 82, NIP 844-000-42-07, REGON 000151868, tel. 87 565 32 86, e-mail: sekretariat@pgk.suwalki.pl.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym możecie Państwo skontaktować się w sprawach ochrony swoich danych pod adresem e-mail: iod@pgk.suwalki.pl, lub pisemnie na adres naszej siedziby wskazany w pkt. 1 powyżej.
  3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a-c, e RODO w celu prowadzenia działalności Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Suwałkach Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z/s w Suwałkach, opisanej jej aktem założycielskim, a w szczególności w celu zawarcia i realizacji umów dotyczących: świadczenia usługi przewozu komunikacją miejską, odbioru odpadów, zarządzania targowiskami miejskimi oraz cmentarzem komunalnym w Suwałkach, badań i kontroli technicznych pojazdów, podjęcia działań przed zawarciem tych umów, a także art. 6 ust. 1 lit. f RODO – w celu ustalenia lub dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami.
  4. Zakres przetwarzanych przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Suwałkach Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z/s w Suwałkach danych osobowych wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, a w szczególności ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o odpadach, ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych. Zakres danych uzależniony jest od umów zawartych ze Spółką.
  5. Państwa dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom, którym Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Suwałkach Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z/s w Suwałkach powierzyło przetwarzanie danych osobowych na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające), organom publicznym, instytucjom lub podmiotom trzecim uprawnionym do żądania dostępu lub otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, podmiotom świadczącym usługi doradczo – kontrolne, kancelariom prawnym i windykacyjnym.
  6. Okresy przetwarzania (a w tym przechowywania) Państwa danych osobowych wynikają z celów przetwarzania (dane osobowe przetwarzane są przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Suwałkach Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z/s w Suwałkach do momentu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych lub do momentu zrealizowania / ustania celów przetwarzania danych osobowych wynikających z umów zawartych przez Państwo ze Spółką oraz z upływem terminu dochodzenia roszczeń), w szczególności terminy przetwarzania danych osobowych wynikają z ustaw, o których mowa w pkt. 2 powyżej oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
  7. Przysługuje Państwu prawo dostępu do swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (w przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie Państwa zgody), z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z RODO. W przypadku, gdy dane osobowe nie zostały zebrane od Państwa, przysługuje Państwu prawo do uzyskania informacji o ich źródle.
  8. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
  9. Państwa dane nie będą przekazywane do Państwa Trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
  10. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale mogą okazać się niezbędne do zawarcia i wykonania umowy i związanych z nią obowiązków prawnych, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie niemożność świadczenia usług oferowanych przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Suwałkach Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z/s w Suwałkach.
  11. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Państwa narusza przepisy prawa, a w tym RODO.