Ta witryna korzysta z plików cookie. W ustawieniach swojej przeglądarki internetowej możesz w każdym momencie wyłączyć ten mechanizm. W celu pozyskania dodatkowych informacji na ten temat zobacz informacje o cookies. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Instrukcja zakupu oraz kontroli biletów w Suwałkach za pomocą systemu CallPay

Suwałki, 29 kwietnia 2013 r.

 

INFORMACJA PRASOWA

CallPay – nowy sposób kasowania biletów

Zarząd Spółki PGK w Suwałkach wprowadził dla swoich Pasażerów nową usługę pod nazwą CallPay. Dzięki niej każdy Pasażer komunikacji miejskiej będzie mógł dokonywać zakupu biletów jednorazowych, dekadowych, miesięcznych w granicach i poza granicami administracyjnymi miasta za pomocą swojego telefonu komórkowego.

 W systemie CallPay nie potrzeba instalować dodatkowych aplikacji czy łączyć się z Internetem. Zakup i płatność za bilety odbywa się poprzez krótkie połączenie głosowe czyli najbardziej uniwersalną
i standardową funkcję w każdym telefonie komórkowym. Połączenie jest znacznie szybsze niż pisanie SMS’a lub wczytywanie stron internetowych – dzięki czemu CallPay wpływa na czas zakupu biletu komunikacji miejskiej.

W systemie CallPay mogą być wykorzystywane wszystkie rodzaje telefonów komórkowych, niezależnie od ich wieku czy zainstalowanego systemu operacyjnego. Ponadto CallPay pozwala na przypisanie dodatkowych (innych) numerów telefonów – oznacza to, że np. do jednego konta można przypisać numery telefonów wszystkich domowników. System umożliwia także zakup kilku biletów jednorazowych dla osób towarzyszących nam w podróży, poprzez wykonanie kolejnych połączeń.

Poniżej przedstawiono szczegółowe informacje dotyczące rejestracji w systemie, sposobów płatności za bilety, ich „kasowania” oraz kontroli.

 

REJESTRACJA

Aby móc skorzystać z zakupu biletów przez telefon komórkowy, należy zarejestrować się w systemie CallPay. Można to zrobić za pomocą:

  • telefonu - dzwoniąc pod numer 22 100 1 600. Podczas połączenia zostanie zdefiniowany kod PIN, którym będzie można potwierdzić transakcje. Czas rejestracji trwa ok. 30 sekund. Ustalonym kodem PIN można potwierdzać wszystkie transakcje lub tylko te powyżej 50 zł;
  • Internetu - na stronie www.CallPay.pl

 

NOWOŚĆ
możliwość zakupu bez rejestracji dla Użytkowników MasterCard Mobile®

Klienci, którzy dokonywali transakcji (nawet u innych operatorów) za pomocą podpiętej karty MasterCard, mogą korzystać z usług CallPay bez konieczności rejestrowania się w systemie.

 

 

SPOSOBY PŁATNOŚCI ZA BILETY

Po dokonaniu rejestracji należy doładować konto w systemie CallPay[1] lub wskazać rachunek bankowy, z którego będą rozliczane transakcje.

Doładowanie konta odbywa się poprzez Panel Zarządzania na stronie www.CallPay.pl. Możliwe jest także zasilenie konta w standardowy sposób dokonując przedpłaty na rachunek CallPay, poprzez przelew z rachunku bankowego.

System CallPay umożliwia także realizację płatności za pojedynczy bilet bezpośrednio z rachunku dowolnego banku, do którego wydana jest karta płatnicza MasterCard/Maestro lub Visa. Rozwiązanie to nie wymaga dokonywania wcześniejszej przedpłaty środków na konto w systemie CallPay. Aby uruchomić tego typu płatności należy dokonać aktywacji swojej karty poprzez Panel Zarządzania na stronie www.CallPay.pl.

 

ZAKUP BILETU

Zakup biletu musi się odbyć natychmiast po wejściu do pojazdu. W tym celu należy nawiązać połączenie telefoniczne, z jednym z numerów przedstawionych w poniższych tabelach – odpowiednim dla rodzaju biletu.

Tabela 1. Numery oznaczające rodzaje biletów na liniach w granicach administracyjnych miasta

Rodzaj biletu

Numer telefonu

bilet jednoprzejazdowy normalny

87 7351 237

bilet jednoprzejazdowy ulgowy

87 7351 238

bilet dekadowy

87 7351 239

bilet miesięczny normalny imienny

87 7351 240

bilet miesięczny ulgowy imienny

87 7351 241

bilet miesięczny normalny na okaziciela

87 7351 242

bilet miesięczny ulgowy na okaziciela

87 7351 243

 

Po nawiązaniu połączenia, w przypadku kasowania biletu, Pasażer wpisuje tonowo numer linii autobusu.

Wpisany numer linii powinien być potwierdzony znakiem specjalnym # - tzw. krzyżyk.

Tabela 2. Numery oznaczające rodzaje biletów na liniach poza granicami administracyjnymi miasta

Rodzaj biletu

Numer telefonu

bilet jednoprzejazdowy normalny

87 7351 244

bilet jednoprzejazdowy ulgowy

87 7351 245

bilet miesięczny normalny

87 7351 246

bilet miesięczny ulgowy

87 7351 247

bilet miesięczny gmina Lipniak
(tonowo rodzaj ulgi: normalny 1, ulgowy 2)

87 7351 241

 

Po nawiązaniu połączenia, w przypadku kasowania biletu, Pasażer wpisuje tonowo numer strefy.

Wpisany numer strefy powinien być potwierdzony znakiem specjalnym # - tzw. krzyżyk.

Na zakończenie połączenia Pasażer usłyszy informację potwierdzającą zakup biletu.

 

KONTROLA BILETÓW

Podczas kontroli Pasażer zostanie poproszony o nawiązanie połączenia z numerem podanym przez kontrolera. System CallPay na próbę nawiązania połączenia może zareagować następująco:

  • w przypadku Pasażera, który ma zakupiony bilet, połączenie jest bezpłatne i system CallPay dokona automatycznego rozłączenia połączenia w taki sposób, aby nie doszło do jego nawiązania. Po ok. 3 sekundach na telefon Pasażera przychodzi SMS potwierdzający zakup biletu zawierający wszystkie niezbędne dane takie jak rodzaj biletu, czas zakupu, ulga;
  • w przypadku Pasażera, który nie ma wykupionego biletu, połączenie jest płatne i system CallPay odbierze połączenie informując Pasażera, że nie dokonano zakupu usługi.

SMS z potwierdzeniem zakupionego biletu może być wysłany przez system CallPay (dla jednego biletu) dwukrotnie.

W przypadku, gdy Pasażer zakupił więcej niż jeden bilet, zobowiązany jest wykonać kolejne połączenia, dla których przyjdą kolejne potwierdzenia SMS.

 

Awers ulotki dla Pasażerów ZKM Suwałki

– informacje dotyczące numerów przypisanych do odpowiednich biletów.

   

Rewers ulotki dla Pasażerów ZKM Suwałki
– informacje dotyczące numerów przypisanych do odpowiednich biletów oraz informacja o promocji

Kontakt

Infolinia  61 6 550 550


[1] Dotyczy standardowej rejestracji za pomocą telefonu lub strony internetowej. 

O Nas

Dowozimy z różnych obszarów miasta Suwałki i miejscowości podmiejskich młodzież do szkół i pracowników do zakładów pracy, wynajmujemy autobusy i świadczymy inne usługi transportowe, usługi kontroli technicznej pojazdów. Wywozimy śmieci i odpady oraz unieszkodliwiamy je, prowadzimy też cmentarz komunalny.

Połącz się z nami!