Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Suwałkach sp. z o.o. pragnie poinformować, iż posiada ustaloną Procedurę zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, umożliwiającą zgłaszanie przez osoby fizyczne wykonujące czynności na rzecz Spółki, także niebędące jej pracownikami, rzeczywistych lub potencjalnych naruszeń prawa, dotyczących:
1) korupcji,
-
zamówień publicznych,
-
usług, produktów i rynków finansowych,
-
przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
-
bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami,
-
bezpieczeństwa transportu,
-
ochrony środowiska,
-
ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego,
-
bezpieczeństwa żywności i pasz,
-
zdrowia i dobrostanu zwierząt,
-
zdrowia publicznego,
-
ochrony konsumentów,
-
ochrony prywatności i danych osobowych,
-
bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych,
-
interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej,
-
rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych,
-
konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1-16,
Zgłoszenie naruszenia jest możliwe za pośrednictwem trzech kanałów komunikacji:
-
elektronicznej skrzynki pocztowej – na adres: naruszeniespolka@pgk.suwalki.pl (jeżeli Zgłoszenie nie dotyczy Zarządu Spółki) lub naruszeniezarzad@pgk.suwalki.pl (jeżeli Zgłoszenie dotyczy Zarządu Spółki),
-
pisemnie, w zamkniętej kopercie, na adres: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Suwałkach Spóła z o.o., ul. Sejneńska 82, 16-400 Suwałki – z dopiskiem: „Naruszenie przepisów – do rąk własnych Prezesa Zarządu”, a jeżeli Zgłoszenie dotyczy Zarządu – „Naruszenie przepisów – do rąk własnych RN”,
-
osobiście (podczas bezpośredniego spotkania) – na wniosek Zgłaszającego, przesłany na adres naruszeniespolka@pgk.suwalki.pl (jeżeli Zgłoszenie nie dotyczy Zarządu Spółki) lub naruszeniezarzad@pgk.suwalki.pl (jeżeli Zgłoszenie dotyczy Zarządu Spółki) – z dopiskiem „Wniosek o spotkanie osobiste”.
Zgłoszenie powinno zawierać co najmniej):
-
wskazanie, na czym polega zidentyfikowane Naruszenie,
-
wyczerpujące uzasadnienie zidentyfikowanego Naruszenia,
-
jeżeli jest to możliwe – datę Naruszenia,
-
w przypadku zgłoszeń nieposiadających cech anonimowości – imię i nazwisko Zgłaszającego oraz dane do kontaktu.
(wzór Zgłoszenia wraz z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych)
Zgłaszający naruszenie ma prawo do:
-
-
anonimowego dokonania Zgłoszenia,
-
zachowania poufności swojej tożsamości,
-
ochrony przed działaniami odwetowymi (informację o wystąpieniu niekorzystnych działań Zgłaszający powinien przekazać na skrzynkę pocztową: naruszeniespolka@pgk.suwalki.pl / naruszeniezarzad@pgk.suwalki.pl lub pisemnie na adres Spółki,
-
otrzymania informacji dotyczącej:
-
-
-
przyjęcia Zgłoszenia, w tym podjętych działań lub uzasadnienia odmowy ich wszczęcia,
-
przetwarzania danych osobowych,
-
działań podjętych w związku ze Zgłoszeniem, w tym decyzji o braku podstaw do wszczęcia postępowania wyjaśniającego,
-
wyników prowadzonego postępowania wyjaśniającego, o ile Zgłoszenie nie posiada cech anonimowości,
-
-
uzupełnienia informacji przekazanych w Zgłoszeniu do czasu zakończenia postępowania wyjaśniającego.