Suwalska Karta Miejska – regulamin
I Stosowana terminologia
- PGK – Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Suwałkach Spółka z o.o.
- Suwalska Karta Miejska – zwana inaczej Kartą, Kartą Miejską lub SKM, jest kartą z pamięciowym układem elektronicznym będącym nośnikiem biletów okresowych lub innych usług.
- Kontrakt (elektroniczny bilet okresowy) – zapis na karcie, uprawniający do przejazdów środkami transportu miejskiego PGK zgodnie z obowiązującymi taryfami opłat oraz regulaminem korzystania ze środków transportu miejskiego organizowanego, wykonywanego oraz nadzorowanego przez PGK.
- Kodowanie – elektroniczne zapisanie Kontraktu na Karcie przez terminal kodujący.
- COK – Centrum Obsługi Klienta mieszczące się przy ul. Sejneńska 6D w Suwałkach.
- POK – Punkty Obsługi Klienta prowadzące sprzedaż elektronicznych biletów okresowych.
- Paragon – wydruk z terminala kodującego potwierdzający dokonanie transakcji zakupu Kontraktu, zawierający datę i godzinę transakcji, kod i opis zakodowanego biletu, cenę biletu, datę początku i końca ważności biletu, oznaczenie punktu sprzedaży i numer Karty.
II Składanie wniosku i wydawanie Karty
- Karta Miejska jest kartą imienną i może być użytkowana przez osobę, której dane zostały zapisane na tejże Karcie (oprócz biletów na okaziciela).
- Wnioskodawca otrzymuje Kartę po uiszczeniu odpłatności w wysokości 30,00 zł.
- Użytkownik może posługiwać się tylko jedną kartą imienną.
- Wniosek o wydanie Karty można pobrać w COK, wybranych POK oraz innych punktach w tym w pojazdach komunikacji miejskiej. Wypełniony wniosek należy złożyć w COK Centrum Obsługi Klienta, ul. Sejneńska 6D, 16-400 Suwałki.
- Niekompletny i/lub błędnie wypełniony wniosek o wydanie Karty nie jest rozpatrywany.
- Istnieje możliwość zbiorowego wydawania Kart instytucjom czy grupom zorganizowanym, po wcześniejszym uzgodnieniu tego z PGK.
- Karta wydana przez COK jest kartą aktywną, gotową do zapisania na niej Kontraktu.
- Każdorazową zmianę danych osobowych (imię, nazwisko, adres) wnioskodawca zgłasza w COK celem uaktualnienia informacji zapisanych na Karcie. Aktualizacja dokonywana jest po wypełnieniu przez wnioskodawcę wniosku oraz okazaniu pracownikowi COK dowodu tożsamości i Karty. Aktualizacja jest bezpłatna.
III Zasady kodowania biletów na Suwalskiej Karcie Miejskiej
- Karta może być nośnikiem dowolnego typu Kontraktu przewidzianego przez cennik opłat PGK.
- Kodowanie odbywa się w odpowiednio oznakowanych punktach kodowania Suwalskiej Karty Miejskiej: COK oraz POK.
- Kodowanie przeprowadzane jest przez pracownika COK po uprzednim podaniu mu Karty.
- W celu zawarcia Kontraktu pasażer informuje pracownika COK (POK) o rodzaju oraz okresie ważności biletu, jaki chce zakupić.
- Urządzenie do kodowania Kart dokonuje elektronicznego zapisu Kontraktu.
- Na Karcie można równocześnie zakodować maksymalnie dwa różne Kontrakty.
- Każdorazowo po zakodowaniu Kontraktu wydawany jest Paragon, który jest podstawą składania ewentualnych reklamacji.
- W przypadku, gdy dzień rozpoczęcia ważności Kontraktu jest równocześnie dniem jego zakupu, Kontrakt jest ważny od godziny zakupu, wskazanej na Paragonie.
IV Zasady kontroli Suwalskiej Karty Miejskiej w komunikacji miejskiej
- Kontrolę Suwalskiej Karty Miejskiej mogą przeprowadzać wyłącznie osoby upoważnione przez PGK, wskazane w regulaminie przewozów PGK.
- Karta bez zakodowanego na niej ważnego Kontraktu, ani sam Paragon nie upoważniają do korzystania z przejazdów środkami komunikacji miejskiej organizowanej, wykonywanej oraz nadzorowanej przez PGK.
- Podczas kontroli, pasażer powinien (właściciel karty bez zdjęcia) posiadać dokument stwierdzający zgodność danych zapisanych na SKM.
- W czasie kontroli pasażer zbliża Kartę do czytnika kontrolerskiego w sposób umożliwiający odczytanie zawartości Karty, a także na żądanie kontrolera, okazuje dowód tożsamości potwierdzający prawo do użytkowania Karty oraz ewentualny dokument uprawniający do przejazdów ulgowych, zgodnie z obowiązującym wykazem osób i dokumentów uprawniających do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów środkami komunikacji miejskiej organizowanej przez PGK i regulaminem przewozów PGK.
- Terminal kontrolerski odczytuje informacje o zakodowanych na Karcie Kontraktach oraz dane osobowe użytkownika.
- Urządzenie kontrolerskie sygnalizuje wynik kontroli dźwiękiem:
a. potwierdzenie ważności biletu normalnego – jeden krótki sygnał,
b. potwierdzenie ważności biletu ulgowego – dwa krótkie sygnały,
c. brak ważnego biletu – jeden długi sygnał. - W przypadku stwierdzenia, że kontrolowany pasażer nie jest w stanie potwierdzić prawa do użytkowania Karty (niezgodność danych osobowych zapisanych na Karcie i w dowodzie tożsamości, brak dowodu tożsamości), kontroler ma prawo zatrzymać Kartę i przekazać ją do wyjaśnienia PGK. Pasażerowi nakłada się opłatę dodatkową, zgodnie z zapisami cennika opłat i regulaminem przewozów PGK.
V Zasady reklamowania Suwalskiej Karty Miejskiej oraz anulowania Kontraktów
- Reklamacje związane z funkcjonowaniem SKM można składać w COK.
- Kartę z ujawnioną wadą fabryczną można bezpłatnie wymienić w COK.
- Anulowanie Kontraktu odbywa się po uiszczeniu określonej opłaty w COK poprzez usunięcie z Karty informacji o zakodowanym Kontrakcie.
- W przypadku rezygnacji z użytkowania Karty, PGK nie zwraca środków za niewykorzystane Kontrakty i inne usługi zakodowane na Karcie.
- Utratę Karty (zagubienie, kradzież, zniszczenie) należy pisemnie lub osobiście zgłosić w COK. Karta utracona zostaje zablokowana. Klient otrzymuje nową Kartę. Opłata manipulacyjna za odtworzenie zakodowanych na Karcie danych wynosi 30 PLN.
- Do odtworzenia ważnego Kontraktu zakodowanego na utraconej Karcie niezbędny jest Paragon. Kontrakt zostaje odtworzony po uprzedniej weryfikacji Paragonu w systemie informatycznym rejestrującym sprzedaż.
- Paragon, z którego niemożliwe jest odczytanie danych nie może być podstawą reklamacji ani odtworzenia Kontraktów zapisanych na Karcie.
VI Inne usługi kodowane na Suwalskiej Karcie Miejskiej
- W przypadku kodowania na Karcie usług innych niż bilety PGK, za ich kodowanie oraz realizację odpowiada podmiot sprzedający usługi.
- Kodowanie innych niż bilet PGK usług nie wyklucza i nie zagraża korzystaniu z Karty jako nośnika biletów PGK.
VII Zasady właściwego posługiwania się Suwalską Kartą Miejską
- Karty nie wolno łamać, zginać lub w jakikolwiek sposób uszkadzać mechanicznie (np. dziurkując, obcinając).
- Karty nie należy narażać na oddziaływanie wysokich i niskich temperatur (-20; +50), a także środków chemicznych, silnych pól magnetycznych lub elektrycznych.
- Kartę można bezpiecznie przechowywać i użytkować wraz z innymi kartami tego typu (np. z kartami płatniczymi).